Alla inlägg den 12 november 2008

Av Malin Larsson - 12 november 2008 17:45

Har just avnjutit min middag alldeles ensam, idag blev de biffstroganoff och ris. Sen har vi även hunnit med att baka lite kakor, hittade ett jätte gott recept på linas blogg som jag tänkte sprida vidare.


 

Cafe´ cookies med chokladbitar

200 g smör ( ej smält ) men ganska mjukt     
2 dl socker
3 dl havregryn
1 dl kokosflingor
3 dl vetemjöl
1/2 tsk hjortronsalt
100 g hackad mörk blockchoklad

Rör smör & socker poröst. Blanda alla torra ingredienser & den hackade chokladen & rör sedan ner med smör-socker blandningen. Blanda till en "deg". Rulla köttbullsstora kulor & lägg på bakplåtsklädd plåt.
Grädda kakorna i 200 grader i ca 12 minuter.


Av Malin Larsson - 12 november 2008 10:17

Igår var som vanligt en ganska händelselös dag, Städade lite och tog tag i lite städning i badrumsskåpet och även en renbäddning åt wilmer och åt oss själva :)


Fick ett samtal av kerstin från havsbadet, Kul :) Jag började faktiskt små längta tillbaka lite, Så efter jul så kanske jag ska ta och pröva jobba någon helg när de behövs. Extra pengar är alltid välkomna. och så lovade jag ju att komma och hälsa på nästa vecka. Så ska jag även ta tag i att fara och hälsa på på kappa på jobbet dära och visa wilmer, var ett tag sen dom ringde och frågade när vi skulle komma och hälsa på. Kanske dags att baka något gott som jag kan bjuda på då? :)


Idag har vi inte mycke planer för dagen, wilmer har blivit sjuk, hostig och snorig med dock ingen feber ännu så vi har en riktig slappar och mys dag idag. Och chrille skulle ändå jobba till sju ikväll så han är väl inte hemma förän åtta då nån gång. Och nästa vecka skulle dom ha ett stopp på ssab så blir en hel vecka med övertid.

Nu måste jag ta och äta någon lunch känner jag.



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards