Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Malin Larsson - 2 januari 2009 23:50

Nu är vi äntligen hemma efter allt rännande fram och tillbaka, Har packat upp allt och tvättat och nu väntar sängen, våran egna säng, de ska bli så skönt att sova i den.


Och nu kommer ju även uppdateringen vara lite bättre, fast vi haft med oss datorn så har man inte riktigt tagit sig någon tid till det. Och wilmer han bara växer och växer och börjar bli riktigt duktig på att rulla runt nu åt alla de håll så gäller att ha mjuka stora täcken på golvet. Maten blir han också duktigare och duktigare på att äta och morotspure är en ny favorit :)


Här är lite av vad vi sysslat med sen sist.


Söndag åkte ju jag, mamma, chrille och wilmer till ikea och shoppade lite, vart mest saker till wilmer och även lite sängkläder, wokpanna och ljus åt oss själva. Sen på eftermiddagen så kom chrilles mamma och pappa till kalix för att köpa en bil av brorsan. På kvällen for jag och hälsade på marie.


Måndag: Var de nästa resa igen denna gång förbi rosvik och lämna lite julklappar och sen till chrilles föräldrar. Men före vi åkte från kalix så var vi förbi farmor och farfar eftersom hon tjatat om han få träffa wilmer en gång till innan vi åkte, men var tur vi åkte förbi för vi vart bjudna på lunch när vi kom.


Tisdag, En lång promenad och väldigt lugn dag. Hade just börjat läsa en bra bok så kunde knappt slita mig på hela dagen.


Onsdag(Nyårsafton) Vaknade av en väldig storm ute och inte längt efter de så gick strömmen också, typiskt eftersom jag somnat med blött hår och ville fixa de till kvällen. Och hur skulle jag nu kunna få mat gjord åt wilmer, jag förberedde mitt huvud på de värsta, som vanligt målar jag upp värsta bilderna i huvudet på hur kvällen var förstörd :)

 Så vi åkte då deras stuga som ligger ca en mil bort från huset eftersom dom har öppen spis där och där grillade vi lax och sen kom strömmen tillbaka. Åkte tillbaka och gjorde mig färdig sen på kvällen åt vi kalkon och spelade spel.


Torsdag(Nyårsdagen) Fick jag den längsta sovmorgonen på väldigt länge, ända tills halv tolv. Jag vaknade inte ens när chrille och wilmer vaknat och gått ner. Jag brukar ju alltid vakna av att wilmer bökar i sängen tills nån tar upp han. Men jag var tydligen en jätte trött mamma i behov av sömn.


Fredag (Idag) Kommit hem, pckat upp och tvättat. Och eftersom jag städade innan vi for så var de bara att ta ett snabbt varv med ny dammsugaren för att ta bort de damm som kanske fanns? :)

Nu har landin varit förbi och nu väntar våran renbäddade egna säng :)


Här är några bilder från juldagen i kalix, endel dop presenter , boken jag läst och wilmers matdags


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards